Puutarhaseura

Etelä-Pohjanmaan puutarhaseura ry:n hallitus vuodelle 2023

• Leena Elenius, puheenjohtaja, leeelenius (at) gmail.com, p. 040 830 4182 (miel. tekstiviesti)
  • Lauri Heikkilä, varapuheenjohtaja, lauri.heikkila80 (at) gmail.com, p. 050-5570434 (miel. tekstiviesti)
  • Sara Tanner, sihteeri
  • Anna Wahlberg, jäsensihteeri, sihteeri (at) ep-puutarhaseura.fi, p. 045-1120494 (miel. tekstiviesti)
  • Riikka Asunmaa, rahastonhoitaja
  • Asta Asunmaa
  • Nelli Nenonen

———————————

Historiaa

Etelä-Pohjanmaan Puutarhaseura on perustettu Seinäjoella 1945. Alun perin puutarha-ammattilaisten perustama yhdistys on vuosien varrella laajentanut toimintaansa myös alan harrastajien yhdistykseksi. Tällä hetkellä jäseniä on n. 100.

Yhdistyksen tarkoituksena on

• puutarhakulttuurin kehittäminen
  • puutarhaharrastuksen arvostuksen parantaminen
  • puutarhaharrastajien toiminnan aktivoiminen
  • yhteistyön rakentaminen muihin puutarha-alan järjestöihin ja toimintaa edistäviin yhteistyötahoihin
  • seurata puutarha-alan ja -kulttuurin kehitystä ja tiedottaa siitä jäsenistölle

Etelä-Pohjanmaan Puutarhaseura on historiansa aikana järjestänyt erilaisia messuja ja näyttelyitä (Markki, piha ja puutarha / Lakeus kukkii). Alan harrastajien ja ammattilaisten tarpeisiin yhdistys on koonnut ”Vihreän kirjan”, joka sisältää alueen puutarha-alan asiantuntija- ja yhteystietoja.

Nykyisin puutarhaseura

• järjestää Lakeus kukkii -puutarhapäivän yhteistyössä Lapuan kaupungin ja Järviseudun ammatti-instituutin (JAMI) kanssa
  • osallistuu neuvontaosastolla paikallisille messuille ja tapahtumiin
  • järjestää koti- ja ulkomaan opintomatkoja seuran jäsenille
  • järjestää jäsenilleen neuvontatilaisuuksia ja jäsentapaamisia
  • osallistuu Puutarhaliiton paikallisyhdistysten jäsentapaamisiin
  • jakaa stipendejä alueen alan oppilaitoksista valmistuville

EP_puutarhaseura_tietosuojaseloste – rekisteriseloste jäsenten tietosuojaan liittyen.

Puutarhaseuran esite (2019)

EP_Puutarhaseura_A5_flyer_2019