Näyttelyarkisto

Lakeus kukkii – messutapahtuma 2022

Lakeus Kukkii -messutapahtuma oli 21.5.2022 Lapualla. Kävijämäärä messuilla oli 6000 – 7000, näyteilleasettajia oli 59 ja  messuemäntänä toimi Sonja Lumme. Tilaisuudessa oli useita luentoja mm. “omenaguru” Leif Blomqvist sekä Sonja Lumme luennoivat puutarha-aiheistaan.

Messut onnistuivat sään suhteen erittäin hyvin.  Saimme nauttia hienosta kevätsäästä. Messuvierailta sekä näytteilleasettajilta saimme hyvää palautetta ja  tuotteet vaihtoivat omistajaa mukavasti ja messuvieraat olivat tyytyväisiä tarjontaan. Musiikkiesityksistä vastasi Seinäjoen ukuleleorkesteri ja alueelta löytyi taidenäyttelyitä sekä vanhojen puutarhatyökalujen näyttely.  Tapahtuman yhteydessä juhlittiin Järviseudun ammatti-instituutin puutarhuriopiskelijoiden  valmistujaisjuhlaa Leskelän talossa. Tilaisuudessa ojennettiin E-P:n puutarhaseuran myöntämä stipendi  puutarhuri Riina Aarrekorvelle. Messutapahtumaan yleisöllä oli vapaa pääsy.

Puutarhaseuran omalla osastolla myytiin Anna Wahlbergin kasvattamia tomaatin ja auringonkukan taimia sekä Lauri Heikkilän kasvattamia paprikan ja chilien taimia. Lisäksi myynnissä oli erilaisia puutarha-aiheisia julkaisuja. Arpojen myyntiin oli saatu palkintoja eri yrityksiltä. Puutarha-alan neuvontapalvelu oli hyvin suosittu.

Juhlien järjestämiseen osallistui hallitus sekä muutama seuran jäsen. Lapuan kaupungin viheraluepalvelut  oli järjestänyt valmiit puitteet messuille. Tapahtuma on puutarhaseuran suurin voimainkoetus. Lapuan  kaupunki on mukana järjestelyissä isolla panoksella. Järviseudun ammatti-instituutti (Jami) osallistuu myös  järjestelyihin omalla panoksellaan.

Messujen teemana oli tänä vuonna Kohtaamisia puutarhassa.

Vuoden 2022 ohjelma- ja ohjetietoja (HUOM: arkisto)

Kukkia ja päivämäärä 21.5.2020

Lakeus kukkii -tapahtuma peruttu vuodelta 2021

Valitettavasti joudumme perumaan tämän vuoden tapahtuman.
Suuntaamme katseemme ja suunnittelumme ensi vuoteen. Alustavasti olemme varanneet ensi vuoden tapahtumapäiväksi lauantain 21.5.2022.

Toivottavasti nähdään ensi vuonna!

Seuraa tiedotustamme näillä verkkosivulla ja myös tapahtuman ja Jokilaakson Facebookissa.

Lakeus kukkii peruttu vuodelta 2020

Etelä-Pohjanmaan Puutarhaseuran hallitus on 23.3.2020 päättänyt perua Lakeus kukkii -tapahtuman tältä vuodelta.

Tavoitteena on, että järjestämme tapahtuman vuoden kuluttua toukokuussa 2021. Puutarhaseuran hallitus on pahoillaan tapahtuman peruuttamisesta, mutta koronan aiheuttama epävarmuus voi jatkua pitkäänkin, joten päädyimme tähän ratkaisuun.

Hankalasta tilanteesta huolimatta puutarhaseura toivottaa kaikille mukavaa kevättä kasvien ja puutarhan parissa. Nähdään ensi vuonna Lapualla!

Vuonna 2019 messut olivat suuri menestys ja kävijämäärä oli lähes 5000 yhden päivän aikana.

Paikka on tuttu Jokilaakson matkailupuutarha Lapualla.

Vuosi 2019 – Lakeus kukkii ensimmäisen kerran

Lakeus kukkii -tapahtuma la 18.5.19 onnistui yli odotusten ja erityisesti uskomaton yleisömäärä yllätti järjestäjät.

Yleisöä oli paikalla noin 4000, näytteilleasettajia reilut 60. Sää suosi tapahtumaa ja tarjosi siten omalta osaltaan hyvät raamit onnistuneelle tunnelmalle. Päivän sinetöivät kevään valo ja lämpö, Jokilaakson hieno miljöö, asiantuntevat myyjät ja esittelijät sekä innostunut yleisö.

Sekä asiakkaat että näytteilleasettajat olivat tyytyväisiä. Tavoitteenamme on jatkaa tapahtumaa ja alustavasti ajankohtaa ankkuroidaan toukokuulle 2020.

Tulevaa tapahtumaa varten ja kehittämisen tueksi keräämme asiakkailta ja tapahtumavierailta palautetta. Toivomme, että vastaat alla olevaan kyselyyn. Kysely on avoinna 30.6.19 asti. – Suuret kiitokset! – HUOM. Kysely on päättynyt ja linkki poistettu.

Tämän kuvan alt-attribuutti on tyhjä; Tiedoston nimi on DSC_0380-1024x681.jpg

Tämän kuvan alt-attribuutti on tyhjä; Tiedoston nimi on LakeusKukkiiJokilaaksonMatkailupuutarhassa2019_original_jpg-1024x268.jpg

Jokilaakson matkailupuutarhan alueella, Lapualla, järjestetään 18.5.19 Lakeus kukkii -näyttely.

Ohjelma, näytteilleasettajat ja aluekartta myyntipaikkoineen ovat vahvistuneet. Luentojen ja aluetapahtumien aikataulut, lista näytteilleasettajista ja myynti- sekä toimintapisteiden sijoittelu löytyvät allaolevista erillisistä tiedostoista. –

Etelä-Pohjanmaan Puutarhaseuran tuttu Lakeus kukkii -näyttelynimi otetaan käyttöön tässä näyttelyssä ja samalla palataan puutarhaseuran alkujuurille. Jo seuran toiminnan alkuajoista lähtien puutarhaseuran yhtenä toimintamuotona on ollut puutarha-alan näyttelyjen ja messujen järjestäminen.

Kevään 2019 puutarhatapahtuma on siten myös comeback Lakeus kukkii -messutapahtumalle, joka aloitti puutarha-aiheiset näyttelyt jo 1970-luvulla Etelä-Pohjanmaalla.

Teemana näyttelyissä on ARKEA JA JUHLAA PUUTARHASSA. Messutapahtumassa esillä ovat puutarha, käsityöt, ruoka ja kulttuuri. Tapahtumssa on näihin teemoihin liittyviä luentoja, työnäytöksiä, asiantuntijoita ja tuotemyyntiä.

Muutaman hiljaisen vuoden jälkeen on hienoa käynnistää puutarhamessutoiminta mitä parhaimmassa paikassa. Jokilaakson matkailupuutarha soveltuu hienosti näyttely- ja messutoimintaan. Alue on kaunis ja tiivis paikka, jossa esittelijät, myyjät, asiakkaat ja yleisö ovat lähellä toisiaan.

Tapahtuma on suunniteltu kotipuutarhureille, pihojen rakentajille, puutarhaharrastajille ja ammattilaisillle.

Tapahtumaan kutsutaan näytteilleasettajiksi yritysten ja yhteisöjen lisäksi alan harrastajia.

Tapahtuman järjestäjinä ovat Etelä-Pohjanmaan puutarhaseura ry, Järviseudun ammatti-instituutti sekä Lapuan kaupungin kulttuuri- ja vihertoimi.

Tapahtumaa sponsoroivat HB-betoni, Nammo, Pihapolkka, Landmännen Agro/Risto Kangas Oy, IKH Saarenpää Oy, PP-tuote. – Kiitos tuestanne!

Tietoa osallistujille, vieraille ja näytteilleasettajille:

Tämän kuvan alt-attribuutti on tyhjä; Tiedoston nimi on Kuva-1-Maria-Kylmäluoma-e1548002556358.jpg